Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Branş Bazında Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları
16285
21:28
13.01.2025

Ölçme ve değerlendirme, hem öğretimin bir parçası hem de öğretimi tamamlayan bir süreçtir. Bir öğretim programı uygulanırken uygulamanın her adımında öğrencinin gelişiminin incelenmesi, öğrenme-öğretme sürecinin öğrenme çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığının izlenmesi gerekir. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri; öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin ölçülmesinin yanı sıra öğrenme eksiklikleri ve eğilimlere ilişkin bilgi sağlar. Bu nedenle ölçme ve değerlendirme faaliyetleri; öğretim sürecini en üst düzeyde destekleyecek, geri bildirim sağlayan yapıcı ve beceri odaklı olacak şekilde planlanarak yürütülmelidir. Bu kapsamda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programlarında öğrenmeleri iyileştirmek için sürekli, geliştirici (biçimlendirici) ölçme ve değerlendirme kullanılmış; öğretim tasarım ve uygulamasında birinci önceliğin öğrenme sürecinde derinleşme olmasının teşvik edildiği bir anlayış benimsenmiştir.

 

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Ders Bazında Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programlarından hareketle ölçme ve değerlendirme alanındaki en güncel yaklaşımları, yöntemleri ve uygulamaları öğretmenlerimizle paylaşmak amacıyla 20-29 Ocak 2025 tarihleri arasında MEB lisanslı Microsoft Teams programı üzerinden çevrim içi olarak bu yıl da öğretmenlerimizle buluşmaya devam edecektir. Merkezimiz tarafından düzenlenen "Ölçme Değerlendirme Günleri"ne katılacak öğretmenler, internet üzerinden gerçekleşecek olan programda seminerlerde farklı akademisyenler ve alan uzmanlarıyla karşılaşma fırsatı yakalayacaktır.

 

Programa katılan akademisyenlerimize ve öğretmenlerimize şimdiden teşekkür ederiz.

Başvuru için lütfen tıklayınız. 

13-01-2025

Yayın Tarihi: 13.01.2025