Dergi, ölçme ve değerlendirmenin eğitim tarihindeki rolünü ve felsefi temellerini irdeleyen 'Psikolojik Ölçmenin Felsefi ve Tarihî Temellerine Genel Bir Bakış' başlıklı makale ile dikkat çekiyor. Öğr. Gör. Dr. Esra Eminoğlu Özmercan'ın katkılarıyla hazırlanan bu çalışma, alandaki teorik zemini sağlamlaştırıyor.
Yeni sayıda, ölçme ve değerlendirme süreçlerindeki teknolojik gelişmeler de ele alınıyor. Dr. Öğr. Üyesi Rabia Karatoprak Erşen'in "Örneklerle Bilgisayar Tabanlı Çok Aşamalı Uyarlanmış Test (ÇAT) Tasarımları" isimli çalışması, bu alanda önemli bir referans niteliği taşıyor. Prof. Dr. Hülya Kelecioglu, "Bilgisayar Tabanlı Test Uygulamaları" üzerine bilgi verirken Derya Akbaş ve ekip arkadaşları "Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Çalışmalarında Biyosensörlerin Kullanımı" konusuna ışık tutuyor. Dirk Hastedt ise "Trends in Digitalization of Education and Educational Assessments" başlıklı yazısında eğitimde dijitalleşme eğilimlerini analiz ediyor.
Doç. Dr. Üyesi Mehmet Taha Eser'in "Doğal Dil İşleme" makalesi, dil becerilerinin değerlendirilmesi alanındaki yeni yaklaşımları ortaya koyuyor. Geri bildirimin eğitimdeki önemine vurgu yapan diğer makaleler ise Doç. Dr. Seher Yalçın, Dr. Öğr. Üyesi Selda Örs Özdil, Dr. Seval Kula Kartal ve Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Mor tarafından kaleme alındı.
Dergiye ulaşmak için tıklayınız.
Yayın Tarihi: 29.12.2023